Taita og den 7. gåten

Jeg har akkurat lest ferdig Taita og den 7. gåten av Wilbur Smith. Jeg har brukt litt for lang tid på den. Jeg skylder på skolelekser. Prøver å skylde på skolelekser. Egentlig brukte jeg lang tid fordi den er FULL av naturskildringer, og byggverkskildringer. Jeg har aldri vært stor fan av slikt tull. Beskriv gjerne litt slik at jeg kan se for meg hvordan omgivelser og ting ser ut, men ikke bruk en tredje del av boken på det.

Nok klaging. Jeg er superfan av Wilbur Smith! Han skriver godt, og bøkene hans er full av spenning. Denne er også full av spenning! Nervepirrende spenning. Royan og mannen hennes er arkeologer/museumsfolk i Egypt. De har funnet noen ruller som er over 4000år gammel i Dronning Lostris grav. De er skrevet av slaven Taita som jobbet for dronningen og farao Mamos. Den syvende rull er full av gåter om hvor farao Mamos sin grav ligger. Dessverre blir rullen stjålet, mannen til Royan drept og Royan drar til England for å få hjelp av en rik, eventyrlysten engelskmann som var venn av mannen hennes. De drar ut for å lete etter den bortgjemte graven. Problemet er at de er ikke de eneste. GØY!! (minus all natur/ting skildringen)

Legg igjen en kommentar

